Big ships-engine
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Monster diesel
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Deutz MAH 711
Lister L tank-cooled
tripple expansie steam engine
Big ships-engine
Possibly for sale: jastram krg 6 schiffsdiesel
(i cannot type this in deutsch, so sorry...)
I am thinking about selling my huge jastram engine.
This is a complete jastram engine, in almost running condition. A complete restoration is done on this engine, and yet 90 % finished.
This jastram is based on a very heavy but portibel frame, wich contains the water and air tanks. This makes a very compact but superheavy set, wich looks really beautifull.
About the restoration: Whats done.
All the parts are clean and painted. The frame is build and painted, tanks are tested and painted, fitted already in the frame. Engine is build back together, all the repair work on broken parts is done.
Frost damage on exhoust pipe is beautifull restored.
What needs to be done :
Connect air and water, fit New gasgets everywhere, clean out the carter again and fill her up with some good oil.....
I am looking for somebody Who loves this jastram Just as much as i do..... I am looking for a good offer, i am Not giving this beauty away, i own it now for so many years, i can always keep it!
If you are really intrested, Please contact me at bend79@gmail.com
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This is a complete jastram engine, in almost running condition. A complete restoration is done on this engine, and yet 90 % finished.
This jastram is based on a very heavy but portibel frame, wich contains the water and air tanks. This makes a very compact but superheavy set, wich looks really beautifull.
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- meisteradam
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- Meine Motoren: Diverse stationäre Motoren
Re: Big ships-engine
Hello Monster diesel
Welcome to our forum!
I think it would be better if you put some more pictures in the offer.
And I am intrested to know were the location is.
Best regards
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IGHM
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Monster diesel
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- motorenbau
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und diverse Landmaschinen und Traktoren - Wohnort: Wolfegg
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Re: Big ships-engine
Hallo
Wow, der ist echt toll, aber 2,8 Tonnen Lebendgewicht liegen deutlich außerhalb meiner Möglichkeiten...
Christian
Wow, der ist echt toll, aber 2,8 Tonnen Lebendgewicht liegen deutlich außerhalb meiner Möglichkeiten...
Christian
http://www.motorenbau.eu
Mitglied M033 in der Interessengemeinschaft historische Motoren Deutschland (IG-HM)
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- Motorenspezi
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Re: Big ships-engine
Moin, ein schöner Motor mit einem super Klang. Luftanlassventil ist auch noch dran. Ist eine späte Ausführung, nach 1945.
Wenn man die Öler auf der Kipphebelwelle durchdenken originalen Messingklappöler ersetzt, dann ist er komplett.
Wird wohl aber auch seinen Preis haben.
Ich kann nur empfehlen, vor dem Kauf den Motor in Betrieb zu nehmen. Es ist so gut wie aussichtslos noch Teile zu bekommen, geschweige noch die Sackzylinder mit Kolben.
Grüße Mathias
Wenn man die Öler auf der Kipphebelwelle durchdenken originalen Messingklappöler ersetzt, dann ist er komplett.
Wird wohl aber auch seinen Preis haben.
Ich kann nur empfehlen, vor dem Kauf den Motor in Betrieb zu nehmen. Es ist so gut wie aussichtslos noch Teile zu bekommen, geschweige noch die Sackzylinder mit Kolben.
Grüße Mathias
Die Materie muß leben